Ämne: Osynlig YBo6
Visa ett inlägg
Gammal 2013-12-11, 16:20   #1
Norrköpingsbo
Medlem

Reg.datum: Dec 2013
Unhappy Osynlig YBo6

Hej alla!

Jag lyckades ladda ned Lan:s Y6 igår, men något gick tydligen fel...

När jag öppnar surveyor (eller hur det nu stavas) finns den i listan, rödmarkerad och bild på. När jag placerar ut den på spåret är allt som vanligt, men när jag startar Drive blir den osynlig! Endast röken av den syns! . Och jag har gjort precis så som föreskrivs i nybörjarinstruktionen!

Jag har märkt att det fungerar att koppla till den, men då blir det kopplande fordonet också osynligt. Det gäller alla lok utom nå't stort UP lok från landet på andra sidan atlanten. Nåväl, kopplar man till detta lok dyker rälsbussen plötsligt upp från ingenstans, och stannar man ekipaget nu försvinner DCC kontrollen av okänd anledning . Går jag in i hytten på Y6:an sitter man inte på förarplatsen, utan står mitt på motorhuven, men det kanske ska vara så, vet ej.

Om jag nu återgår till surveyor syns återigen bara röken av bussen . Jag kan inte heller ställa något annat lok där, eller ta bort den osynliga bussen.

Då Y6:an försvinner finns den på Mini map, som vilken annan vagn som helst. Det går alltså under inga omständigheter att köra den utan annat tillkopplat...

Hoppas det inte blev för långdraget.

Kan ni hjälpa mig? Problemet gäller både Y6 och X16, de enda ur familjen jag laddat ned än så länge.

/Norrköpingsbo
Norrköpingsbo besöker inte forumet just nu  
Svara med citat