Tack
Först ett mycket varmt tack för hela det fantastiska "Göteborgspaketet" om jag får kalla det så. Med spårvagnar, räls, gator och torg och nu hela Drottningtorget. Mycket läckert! - och mycket uppskattat. Bara en liten sak - även om jag inte gillar att ha synpunkter på det du gör för det är alldeles för bra för det. Dock - det hus du kallar SJ-huset är i själva verket Västgötabanans stationshus. De två persontågsspåren anslöt precis där planket och de tre bilarna står på din "nedladdningsbild". I bottenvåningen fanns stor väntsal, biljettluckor, kiosk och resgodshantering. I huset i övrigt tror jag att VGJ's administration satt, men där är jag inte helt säker. Däremot stod det "Västgötabanan" med stora bostäver på husfasaden som vetter mot torget/platsen. - Tror inte jag har fel om detta.
Måste också erkänna att jag, när husen runt torget började dyka upp, hoppades att du även skulle ta med detta, för mig särskilt viktiga hus. Och så fanns det plötsligt för nedladdning. En härlig överraskning.
Beklagar även min tysthet under ganska lång tid och frånvaro av uppskattning. Den finns dock i det tysta hela tiden. (kanske inte bara jag som tycker så).
/Torpet (Olle)
|