Citat:
Ursprungligen postat av Kungsfisk
Tack för informationen! Jag följde dina instruktioner men jag har nog klantat mig någonstans. Detta ser rätt ut va?
|
Jadå, allt ser ok ut i dina filer nu och det enda jag behövde göra var att lägga till en fil enginesim.lua(glömde helt bort att nämna att jag hade lagt till denna i mina tester) och länka den till script delen i enginesimblueprinten och exportera.
De rader som behövs i lua-filen är
Kod:
function Setup ()
end
function Update (interval)
end
Några andra reflektioner när jag kikade igenom denna version
Kom ihåg att lägga till Horizontal offset på axlarna i boggie blueprintsen avstånd från boggiecentra till hjulaxlars centra (jag höftade med 1,5m och -1,5m men du har säkert mer exakta värden).
Dessutom bör du gå igenom pivoteringen på dina objekt i din max-fil så att hjul och boggier rör sig som det är tänkt sedan när x2:an börjar rulla på spåret, detta finns beskrivet i dokumentationen.
Nu var det väl tusan om den inte ska dyka upp i simulatorn, jag håller tummarna!