Ämne: X2000 Projekt
Visa ett inlägg
Gammal 2014-03-20, 02:33   #108
Kungsfisk
Medlem
 
Reg.datum: May 2013
Ort: Skåne
Inlägg: 396
Standard

In_game3.jpg

Mina ritningar lär komma nu på fredag
Längtar verkligen att få dyka in i detaljerna!

I detta exempel är upplösningen på texturen betydligt högre än innan. Loket
använder sig av två stycken. Men...om ni kikar på nosen så är det en skarp
kant mellan grått och mörkgrått.

Jag har inte lyckats hitta en lösning till detta än. Det är pilligt det där med att
förbaka in skuggor när man har flera UV-set.

Nu är bilden taget något nära men från distans ser det bra ut.
Poängen har varit att försöka sortera ut UV's så att ränderna på sidan har tillräckligt
många pixlar var på höjden utan artefakter. (Success??)

Boggin har fått lite mer detaljer (muttrar och sånt) och hydraulikens mått
har omarbetats. Är rätt nöjd med boggin som den är just nu så den tror jag inte
jag pillar mer på före det är dags att rulla ut tåget.

Även gjort dörrar, fönster m.m. som egna objekt som någon nämnde ovan.
Jag trodde inte RW's export skulle gilla det men det funkar hur fint som helst!!
Experimenterat med lite olika material för glas och har fastnat för ett som ser
ut att bli en god kandidat.

In_game4.jpg

I denna bild ser man de där linjerna i nosen jag talade om. Det är inte dåliga
smoothing-groups, utan ett fel från inbakade skuggor.

Lyktorna har fått glas. Dock delar de samma glasmaterial som förarfönstren för tillfället.

Känns bra det här med att ha gått igenom dessa processer många gånger nu
innan jag dyker in i ett mer intensivt detaljarbete senare. Bara det faktum
att man kan "haka på" modeller till huvudmodellen är ett stort plus.
__________________
X2000 LATEST BEST 5TH JUNE
Kungsfisk besöker inte forumet just nu   Svara med citat