Ämne: X2000 Projekt
Visa ett inlägg
Gammal 2014-03-24, 23:04   #153
Kungsfisk
Medlem
 
Reg.datum: May 2013
Ort: Skåne
Inlägg: 396
Standard

Det kanske inte ser mycket ut för världen, men till er som behärskar 3d...
UV = DONE
Normaler = Rättvända <---Max är grymt kass på detta...

För övrigt tror jag vi skippar bump maps på sidan. Ränderna blir bara heltosiga (är snyggare utan)...
Det ni ser på bilden är med bump maps på.

Juste, boggin är klar. Detta är boggin för motorvagnen
Så nu är det rätt (och rätt storlek på hjulen)!!

UV.jpg

Bättre bild på boggiarna och sidan. Jag kommer återbesöka boggin senare och lägga till mer detaljer, men detta duger tills vidare.
Det börjar närma sig gränsen på vad RW och IGS formatet klarar av. Det är precis den klarar exportera alla nitar.
Anledningen är att IGS inte diggar pyttesmå objekt. Loggan är något för högt placerad och utdragen
UV2.jpg

Nä, inget större texturarbete gjort, utan allt handlar om att få UV-kartorna att bli rätt. Men jag slängde på lite för att testa och tänkte det kan bli dagens update.
Inte börjat exportera in mellan och manövervagnen i RW, tänkte köra stenhårt på motorvagnen så vi kan börja köra runt
__________________
X2000 LATEST BEST 5TH JUNE
Kungsfisk besöker inte forumet just nu   Svara med citat