Ämne: X2000 Projekt
Visa ett inlägg
Gammal 2014-03-27, 13:20   #171
Mawkish
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 562
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kungsfisk Visa inlägg
Yes, här kan ni kika på filerna. Max fil ligger i /kfp/sjx2000/motorvagn/betaversion + en .fbx för äldre 3ds max versioner. (Importera .fbx i centimeterskala, inte meter)
Observera att resultatet skiljer sig från "asset previewer" och RW.
Hur blir det om du ändrar din gray.ace från grå med RGB 128,128,128 till en färgen 128,128,255 som motsvarar en helt flat normal yta? 128 i blå kanalen ger väl någon slag inbuktning som gör att "solstrålarna" bryts på ett udda sätt(kan för lite teori om normalmaps för en insiktsfull analys av detta )
__________________
Försöker bygga Älvsjö godsbangård men svär mest över UVW mappning.
Mawkish besöker inte forumet just nu   Svara med citat