Hmmm....det verkar finnas ett antal olika varianter på förarhytten. Inte helt 100 på hur jag skall göra här. Dessa bilder, som jag antar är av en modernare variant, ersätter ju den livsviktiga kaffepannan med en extra bit...panel/en till telefon?!
En annan sak som sätter stopp i maskineriet, varför kan inte RW's .IA exporter exportera typ hastighetsnålar (vilken geometri som helst egentligen) som inte är ortogonomiskt (vinkelrät) orienterade i planen? Har suttit sen i morse nu och det är inte mycket till framgång. Men det kan ju inte vara omöjligt att ha en lutad hastighetsvisare? Alltså, tänk er en klocka på väggen, den står rakt upp med visarna som snurrar i ett vertikalt plan, men ex en hastighetsvisare på bilar, båtar, cyklar och ja...lok, är oftast lutade en aning så att det är lättare att se.
Så, det är inga problem att få in en fullt fungerande hastighetsvisare... men jag kan inte få det att luta, dvs kan inte festa den på panelen (som lutar).
Någon som vet ett något bra knep? Har nog matat igenom samtliga kontrollers i max nu och mitt kaffe börjar ta slut. Haha, jag begriper verkligen inte hur de gjort på andra lok. Tycker jag gör rätt men förstår inte varför dokumentationen säger att man skall resetta xForn när man pillar med pivogizmon. Då pajar man ju i stort sett alltid animationen?? Och naturligtvis är exempellokets visare helt ortogonal så ja...Men jag fixade till färgerna och lade till lite väggar på insidan av vagnarna i varje fall
BEta 16 Färg.jpg
Och det där med att få tåget att bromsa rätt efter lite surfande på andra forum...urk.