Citat:
Ursprungligen postat av Basse
Jag ser hellre att man använder objekt från en betalrutt än en uppsjö objekt från t.ex. UKTS och en massa olika sidor. HSC bör de flesta ha som standard. För mig kan det vara värt att köpa en rutt på steam för att få en svensk rutt med hög kvalité.
Hoppas du fortsätter, det ser bra ut 
|
Lite så. Dessutom är det ofta väldigt detaljerade saker som följer med betalrutter, samt saker som man inte ens visste att man behövde till rutten
Tack! Jag lär fortsätta, har ångan uppe just nu, och även om jag skulle lägga ner som banan ser ut nu så är det rätt många kilometer byggda
Citat:
Ursprungligen postat av Henrik
Finns det en depå också för pendeltåg/lokaltågen? En camping längst rutten och en station som har ett eller två övergivna/gamla stickspår med tillhörande godsmagasin kan jag bidra med som förslag
|
Nej jag har inte byggt en depå (än). Tror att depån för pendeltågen kommer att hamna i närheten av slutstationen på den gren som jag håller på med nu söder om Nordstan. (Dock gjorde jag lite fel, så Södra Nordstan hamnade norr om, och nattågslinjen som ska norrut går söderut

men man får helt enkelt se kartan som att den är upp och ner)
En camping kan nog slängas in på "öresundstågssträckan" som är enkelspårig för det mesta. Dock kanske jag använder mig av objekt från Isle of Wight då också. Angående stickspår med godsmagasin så har jag för mig att det är byggt vid Erikstad.
Från Erikstad utgår även museilinjen som jag inte kommit så långt på än.