Visa ett inlägg
Gammal 2014-05-15, 13:39   #2
Nils Blid
Medlem

Reg.datum: Dec 2009
Standard

Förutsättningen var att den nästan fem mil långa Svensk cabbana 2010 skulle konverteras till 2012. Detta innebar att samtliga signaler - hastighet, ljud, vägskydd m fl - skulle läggas in och/eller konfigureras. Detta förenklas genom att i minimappen finns nödvändiga uppgifter om plats och innehåll. Således gjordes detta i sessionsläget med det ovan nämnda resultatet som följd.

Jag har testat genom att öppna routen och lägga in två hastighetssignaler, tryckte på spara och då fick jag upp ruta 1 nedan. tryckte på spara igen och fick upp ruta 2. Ändrade Default till sessionens namn, sparade och fick upp ruta 3, som frågade om jag ville skriva över. Svar ja, gick ut ur Surveyor och in i banans sessionsläge. Nu fanns hastighetsstolparna. Tämligen omständigt - eller hur...?

Eftersom konverteringen endast handlade om signaler lades dessa in i sessionsläget. Propertyrutan ändrades genomgående från route-lager till sessionslager och sparades genom att default ändrades till sessions namn. Därmed fanns hastighetsstolparna i sessionsläget - men inte i routen.

Att installera testloket Rc3 gick inte trots att ett sådant lok fanns på banan. Den märkliga rutan dyker bara upp när man minst anar det.

Osäkerheten/oron om sparandet lyckats är dock det största problemet.

Nisse
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Bild 1.jpg (214.2 KB, 81 visningar)
Filtyp: jpg Bild 2.jpg (242.3 KB, 81 visningar)
Filtyp: jpg Bild 3.jpg (222.3 KB, 81 visningar)
Nils Blid besöker inte forumet just nu   Svara med citat