Opålitliga 2012
Nu snurrar det runt i skallen igen - och givetvis handlar det om Trainz 2012. I februari lade jag ut min DVVJ med Dalslands kanal i Forum. Sedan dess har jag ominstallerat 2012. I samband med presentationen av min kommande bana, DJ (ingen Forum-kommentar - men det är jag van med) nämner jag att DJ skall kopplas ihop med DVVJ.
Lade in DVVJ i 2012 och upptäckte bl a att ljudsignaltavlorna (STL-X) höjts en meter och fått en tilläggsskylt med frågetecken samt ändrats till STL 3.3, krysstavlorna har försvunnit eller ersatts med okonfigurerade sådana. Det finns fler fel men gitter inte att ta upp dem.
Låt mig först slå fast: Spår och signaler prioriteras, resten är sekundärt.
Det troliga är att felet ligger i den obegripliga spara-funktionen. Jag gick in i DVVJ-routen, gjorde några förändringar och klickade på spara. Resultatet redovisar jag i tur och ordning i bilderna nertill. Texten i tredje skylten förstår jag inte. I Bild 2 ändrade jag Default till sessionsnamnet.
Har letat efter hjälp om sparande i 2012 i Trainz-manualen, på nätet och i N3v:s How-to guides. Bara nitlotter.
Så frågan är; hur bär jag mig åt att spara spår och signaler på ett tryggt och säkert sätt i 2012? Finns det något sätt?
Nisse
|