Ämne: Shimmns ...
Visa ett inlägg
Gammal 2014-07-02, 14:35   #20
lan
Veteran

Reg.datum: Nov 2001
Angry Irritationsmoment...

... á là Auran-N3V-Trainz dyker ständigt upp och förtar lite av glädjen att bygga!

Om vi slipper dessa i TANE vete gudarna men just nu är jag helförbannad på följande saker:

Om man editerar i köerna på en vagn, sparar och committar så -
TILLÄMPAS INTE DETTA PÅ REDAN UTSATTA VAGNAR. (GÄLLER ÄVEN INDUSTRIERNA). Man måste alltså radera alla utsatta vagnar och industrier, sätta ut dom igen och ställa in allt på nytt!

URUSELT N3V

Detta försenar utveckling och testning med 800%, minst

Efter mycket svärande har jag lyckats uppdatera ett antal av mina vagnar (O, Oa, alla G, Hs och några till så att de lever i symbios med mina nya industrier:

Nästa idioti kan jag inte göra mycket åt, men i SPÅR-avdelningen hos industrierna har man tre val för vad som skall göras med en vagn som stannar vid industrin: Lasta. Lossa eller Lasta OCH Lossa.

Det sista alternativet är helt feltänkt - borde vara Lasta ELLER Lossa, annars händer det som händer nu, en lastad vagn lossas och lastas omedelbart igen !!?? En tom vagn lastas och lossas omedelbart igen!!??

Trots detta har jag fått det hela att fungera för antingen lastning eller lossning och i verkligheten är det väl så att en produkt sällan både lastas och lossas på samma ställe ??? Man bör alltså använda dessa industrier parvis, den ena uppsatt för lastning av en viss produkt och den andra för lossning av denna produkt.

Gnäll slut, och lite bilder på lossning av "klumpgods" ut O-vagnar:
Bifogade bilder
Filtyp: jpg lan_20140702_0000.jpg (294.9 KB, 174 visningar)
Filtyp: jpg lan_20140702_0001.jpg (294.6 KB, 173 visningar)
Filtyp: jpg lan_20140702_0002.jpg (294.8 KB, 172 visningar)
Filtyp: jpg lan_20140702_0003.jpg (293.8 KB, 172 visningar)

"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat