Visa ett inlägg
Gammal 2014-07-06, 21:51   #13
ekankal
Veteran
 
Reg.datum: Jun 2008
Ort: Sundsvall
Inlägg: 4 078
Standard

Vet tyvärr inte hur allt funkar, och ser ut i Trainz2, eller om det skiljer sej åt på många punkter från "vanliga" Win baserade versioner.

Men oavsett vilket Trainz man använder:

- Att det står att ett objekt är Modified behöver man inte bry sej om, har inget att göra med några fel.

Däremot, det som är relevant är när det står:

-Faulty: Betyder att objektet är felande, och funkar inte i spelet.

-Faulty dependencies (=tillbehör): Betyder att ett objekt (som i sej själv kan vara okey) har något/några felande tillbehör (t.ex ett lok kan ha felande boggier), och då funkar dom inte i spelet.

-Missing dependencies: Betyder att något saknas till ett objekt (t.ex om du har installerat ett lok, och glömt/missat att ladda ner boggier), och då funkar det/dom inte heller i spelet.

-Open for edit: Betyder att objektet är "öppet" för att kunna göra ändringar på, och allt som är "öppet" ska man köra "Commit" på innan man stänger Content manager och startar själva spelet.

Funkar det likadant i Trainz2 som i "vanliga" versioner, så kan du högerklicka på ett "faulty"-objekt i Content M och välja "View errors and warnings", då får du fram ett felmeddelande, och det som står i det mededelandet är sådant som vi måste få veta om vi ska kunna hjälpa dej, annars blir det bara "vilda gissningar".
Ta gärna en bild på det/dom meddelandena och bifoga när du behöver hjälp med något.

Samma sak när det gäller missing/faulty dependencies, högerklicka på objektet och välj "View dependencies", då får du reda på vilket/vilka kuidnummer tillbehören har, och det är sånt som vi också måste få veta om vi ska kunna hjälpa till.
__________________
Ekan

Senast redigerad av ekankal den 2014-07-06 klockan 21:55.
ekankal besöker inte forumet just nu   Svara med citat