Ämne: X2000 Projekt
Visa ett inlägg
Gammal 2014-07-23, 09:41   #641
Rogge
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sweden
Inlägg: 1 427
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kungsfisk Visa inlägg
Samtliga kontroller är färgkodade i sina steg i HUD:en vilket gör att man enkelt kan köra med den "lilla" HUD:en utan att "gissa" vart spakarna befinner sig.
Ex, "Throttle"-elementet visar bokstaven D och lägen när den dras bakåt.
Detta tycker jag RW är generellt dålig på, ty stora HUD:en tar upp för stor ytan av skärmen och då ser man sällan instrumenten.
Bilden nedan blev något stökig, men "it makes lots of sense" när man kör
Jag kör alltid med liten HUD och ser inga problem med att ha som dom flesta andra lok, dvs angivet i procent hur mycket pådrag man har. Utan att ha testat den version du har nu känns det spontant att det blir lite för mycket info. Sätt "AnalogInputSensitivity" och "DigitalInputSensitivity" till 0.1 så blir dom inte lika känsliga. Det är ett värde jag personligen gillar så att ett lätt tryck på tangentbord/xbox-controller inte ökar tex 6% utan en procent i taget.

Jag har aldrig behovet av att visuellt se var en spak befinner sig då procenten på den lilla (och stora) ger bra visuell vägledning.

Skicka mig gärna en beta så kan jag testa det och se om jag ändrar åsikt!
__________________

Mvh, Roger
Rogge besöker inte forumet just nu   Svara med citat