Ämne: X2000 Projekt
Visa ett inlägg
Gammal 2014-07-24, 12:21   #663
Rogge
Medlem

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kungsfisk Visa inlägg
  • Att ex "Spacebar" återställer körkontrollern till 0 och att tutan hamnar på en
    annan knapp istället. Eftersom det är en inbygg delay i tåget kommer det inte att rycka till
    Naturligtvis kan man tänka sig vilken tanget som helst, men spacebar känns naturligt. Tutan kan hamna på c eller v för att vara nära till hands eller liknande.

Tror själv mycket på lösning 2 för precis som du sade innan...med 0.1 går det rätt långsamt.
Det där skulle jag föredra, att på en gång kunna lossa till 0. Min enda önskan där är att man skall kunna lossa även om man kör med en Xbox-controller, och då passar spacebar bra. (Gråzonen låter också intressant)

Välj den känslighet som du tycker passar bäst, jag kommer att ändra manuellt om det inte skulle "passa" just mig. På så sätt kan alla bli nöjda och du får släppa det du tycker är bäst!

En sak jag precis lade märke till är att när man startar en aktivitet ligger bromsen inte till. På plan bana är det inga problem, men lutar det börjar tåget rulla på en gång. Vanligtvis läggs bromsen till när man startar ett lok/motorvagn i TS2014.

Mvh, Roger

Senast redigerad av Rogge den 2014-07-24 klockan 12:23.
Rogge besöker inte forumet just nu   Svara med citat