Det ser
fantastiskt bra ut och är trevligt att köra. Det bromsar in väldigt hårt, men det visste du redan om som jag förstått och är på din ToFix-lista.
Som vanligt har jag lite småsynpunkter:
- Det borde följa med en pdf-fil med alla kommandon, tex Nödfrånslag, Strålkastare, mm då inte alla använder standardkommandon. Den bör ligga i mappen C:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\RailWorks\Manuals\EN. Följer den med från början slipper man leta i forumet om ett år. Vill du ha hjälp att fixa den, hör av dig.

- zaphr89 nämnde att han ville använda svenska begrepp vilket jag tycker är jättebra. Då borde fram/backreglaget i HUD:en ändras. Nu står det R för back, det borde stå B som i Back.
- Att använda spacebar för att dra ner pådrag/dynamisk broms ner till 0 är helt magiskt tycker jag. Jag upplever att man oftast måste trycka ner spacebar två gånger istället för en gång. Ibland räcker det med en, men oftast krävs två. Jag har noll-koll på hur man mappar upp det till Xbox-controllern, men att tuta i ett annat lok (spacebar) går att göra med Xbox-controllern också.
- Jag kan inte starta vindrutetorkarna med Xbox-controllern.
- Kanske bör namnet ändras, dvs inte bara skriva med små bokstäver. (Se bifogad bild)
- Överkurs: Skall den heta X2000 eller SJ 2000?
- Som jag sagt tidigare, när du kommer till ljudet så bör du kolla in ljudet i motorvagnen Class 395 och kanske använda det. Jag vet inte hur det fungerar med rättigheter, mm...
Jag fick igång frontljuset i alla dess varianter. Jag missade att man behövde trycka Shift+F för att bara få igång dom två översta. För övrigt säger jag igen att det är ett fantastisk jobb du gör och det är kul att testa det och förhoppningsvis kunna bidra med synpunkter för en bättre slutprodukt som många kan ha glädje av.
Så till dig säger jag: