Nej, du misstolkar mig! Jag vet att exportern inte stödjer scale-animering, men animering med bones och deformering! Blenders exporter skall enligt vad jag minns klara det i alla fall. Man lägger ut en kedja med bones i vagnens längdriktning och skinnar(=kopplar rätt delar av meshen till rätt bone i armaturen) takduken så att den veckar sig om man skalar ned bonen i Y-led. Det skulle bli enklast om Trainz/exportern stödjer skalning av bones, vilket den säkert inte gör, och om den gör det så behöver man bara en bone i mitten som man skalar i Y-led. Men om det inte fungerar att skala bones så går det att lösa på ett annat sätt, men det blir lite jobbigare. Då måste man ha en armatur för varje kant på takduken som går i vagnens längdriktning, fyra i detta fallet, där man i varje kant har en boneskedja som går i sick-sack med verticerna i vecken. Sedan animerar du bara bonekedjan genom att "skala ned" dem i Y-led, så att det ser ut som den fjädrar ihop och så att vecken fjädrar ihop sig med den. Kan slänga ihop ett exempel om du fortfarande inte är med på vad jag menar. Vet ej om det är värt besväret, men det vore en kul sak att prova!