Jag ska försöka att vara så opartisk som jag kan nu och förklara varför SD är Sveriges 3e största parti.
Det finns nog två svar, det ena har redan tagits upp vad jag kunde se och det är att dom är de ända som lyfter invandringsfrågan och den andra är på grund av vänsterrörelsen.
Nu tänker folk säker "men va?! hur kan dom som jobbar mot SD vara anledningen till deras tillväxt?!"
Svaret är enkelt! För någon månad sedan så tågade SVP (tror jag det var)
genom Stockholm med tillstånd skall tilläggas. När dom kom till kungsan så stod det hundratals med vänstervänner där för att visa sitt hat mot SVP. inte nog med det så slutade det med att vänsterextremister började kasta sten mot poliser och mot SVP. Sedan så kan vi ju kolla på vad som händer när SD vill ha ett torgmöte, jo det står 300 vänstervänner där med visselpipor och stör SD.
"men vadå dom motverkar ju bara rasism" tänker säkert någon nu! Nej vad dom gör är att gynna SD genom att det blir rubriker i media som visar på att SD har "rätt" i att det svenska samhället är i "fara" och att vår demokrati är i "fara" eftersom att alla inte får uttrycka sig, vilket jag håller med om.
Så kortfattat så kan man säga att alla som protesterat mot SD, ND, SVP etc har givit en röst till SD.
Men det där är bara min teori och jag tänker inte heller säga om jag är höger eller vänster