Ämne: Pisstråden
Visa ett inlägg
Gammal 2014-09-15, 20:48   #1354
Micke.L
Tidigare Traindriver94

Reg.datum: Aug 2007
Skicka ett meddelande via MSN till Micke.L
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AlleDahlle Visa inlägg
Jag tycker att alla er som säger att SD är rasistiska borde ta och kolla upp vad det innebär.SD är inte ett rasistiskt parti i sig. Men där finns personer som förstör för partiet och gör att personer ser på det som ett rasistiskt parti. Det är alltså inte partiet som är rasistiskt utan enstaka personer. Sedan tycker jag att de andra partierna är barnsliga som inte vill samarbeta med SD. Detta är endast för att de inte vill framstå som rasister själva, men det är de ju inte. Bara för att de skulle samarbeta med SD i vissa frågor skulle man inte vara rasist. Och jag tror inte heller att majoriteten av SDs väljare heller är rasister.

Visst jag kan hålla med om att SD är lite radikala. Men inte rasistiska. Men då SD är det enda parti som tar upp invandrarfrågan på ett vettigt sätt så är de det enda alternativet.

Jag tycker att det är sandlådenivå på riksdagen. Att man inte skulle kunna samarbeta med SD. Jävla bebisar. Det är det tredje största partiet man kan inte ignorera det.

Sedan kan man inte stå och påstå att 87% av befolkningen inte är rasister. Då är det inte SD som skapar ett "vi och dem" samhälle. När den generation jag tillhör får rösta i nästa val tror jag att de kommer öka ännu mer då många unga faktiskt håller med deras politik och om man tittar på skolvalen så ligger SD väldigt bra till där. I både min och min brorsas klass fick SD mer än 50%.

Så länge media fortsätter som de gör kommer SD att växa. Ordet rasist är som en valuta med mycket inflation. Det är inget värt då det används för mycket.
Många av de röster SD har fått beror inte på att folk tycker att "de har en bra politik" (vilket de inte har) utan snarare för att de är missnöjda med allt som har med politik och samhälle att göra. SD är ett missnöjesparti till stor del.

Rasism är just det som SD står för, men givetvis försöker de att förklä det i kostym. Deras invandringspolitik är inte bättre än något annat parti just nu, för deras extrema begränsningar förstör mer för Sverige än vad de hjälper.

Det som jag tycker är absolut värst av allt med SD är hur jäkla inkompetenta många av de högst uppsatta är. Den enda politikern som faktiskt har någon form av vett är Åkesson som är en mycket skicklig talare (läskiga paralleller till Hitler kan dras där). Titta bara på idioterna med järnrörsskandalen, Winbergs flopputfrågning, alla de x antal puckon som sitter och skriver rasistkommentarer 'anonymt' på hatsidor. Vill vi ha dom i vår riksdag? NEJ.

Nej SD tar inte upp invandringsfrågan på ett vettigt sätt. Visst är dom öppna att tala om det, men som jag tidigare skrev, deras invandringspolitik är inte bättre än någon annans och den är rentav inhuman.
Bergslagsbanan V3.0 Under arbete!
Micke.L besöker inte forumet just nu   Svara med citat