Jag väljer att bumpa den här tråden, för jag är verkligen frustrerad och känner att jag måste få ut det hela till omvärlden.
SAS, vårt stora skandinaviska flygbolag, lyckades för över en vecka sedan tappa bort min väska med kläder och annat som jag skulle ha för en veckas semester i Andalusien i södra Spanien. Väskan anlände aldrig på flygplatsen utan är helt borta, och ännu idag åtta dagar senare är väskan spårlöst försvunnen. Så långt är väl allt okej. Men SAS har verkligen inget som helst intresse för att hjälpa sina kunder när saker och ting skiter sig. Sättet som SAS har hanterat det här på är under all kritik. Man vägrar att ge svar om hur jag söker kompensation och vägrar svara på mina frågor som jag har. Allt man gör är att hänvisa till en hemsida som jag redan tidigare blivit hänvisad till och som inte besvarat mina frågor. Inte ens på plats på Arlanda ville, eller kunde, man ge mig någon hjälp. Ett litet visitkort med en hemsideadress var allt jag fick. Samma hemsida som jag flera gånger tidigare besökt utan att fått några svar...
Värdelöst hanterat. Nästa steg får bli att kontakta försäkringsbolaget och be en stilla bön för att de kan hjälpa mig att ersätta allting. För jag orkar verkligen inte bråka mer med SAS, som jag numer placerar i kategorin för avskum till företag tillsammans med bland annat RyanAir och andra fullständigt oseriösa flygbolag.
Resa med SAS? Knappast, inte om det inte är absolut nödvändigt. Och om så är fallet, får det bli utan bagage. För det klarar inte SAS av att hantera....
Och allt det är ju bara den själva formella delen. Allt annat, all tid som man själv får lägga ner på att handla allting, ligga ute med pengar för kostym, kläder, väska och så vidare och alla andra obekvämligheter som det innebär att förlora allt annat än det man har på sig för stunden, det är sådant som man aldrig får ersättning för. Men som man helt enkelt "får stå ut med" för att någon annan lyckats vara fullständigt jävla värdelös på jobbet.