Är det för tidigt att ge upp på TANE?
Själv ska jag vara ärlig - jag ser inte skillnad grafiskt på TANE och TS2010. Vilket är illa - TS2010 är rejält efter konkurrenterna idag och det var ju en ny grafikmotor som var TANEs försäljningsargument.
Den enda förändringen jag märker av är skuggorna.
Dessa å sin sida totalt dödar prestandan. TANE med skuggor går mycket sämre på min maskin än TS2010. Detta trots att jag har ett hyfsat grafikkort som TANE borde kunna utnyttja mkt bättre än TS2010 (som ju var mera CPU beroende). Visserligen är ju inte allt lullull ännu med i TANE men frågan är om det kan rädda upp det hela och åtminstone göra att TANE ser snyggare ut?
Jag tycks ha lite otur också och vara en av ett fåtal som har större prestanda problem med TANE - även om vi får godkända FPS så hackar spelet. Detta är tydligen enligt Windwalker någon form av mikro låsningar som händer på vissa datorer - typiskt att man skulle ha den oturen...
Är det möjligen så att Trainz har nått vägs ände? Tyvärr känns det inte som att Train Simulator är en ersättning heller. Det känns mera om ett spel som bygger på att man skall köpa nya banor. Det verkar dock som att även Trainz försöker ta den vägen mer och mer genom att låsa banor mm för redigering.
Är det bara Open Rails som kan vara ett hopp eller vart ska man vända sig? Open Rails har dock ännu ingan redigeringsverktyg alls så vem vet var de landar? Jag vet inte jag, känns lite som att luften går ur hela hobbyn eller att vi iaf har haft några dåliga år med lite utveckling (TS2012 var ju heller ingen succé direkt).
Senast redigerad av spyfrog den 2015-01-11 klockan 23:27.
|