Visa ett inlägg
Gammal 2015-01-19, 17:50   #7333
Ursus94
Medlem

Reg.datum: Oct 2011
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nils Blid Visa inlägg
Det här är ett komplett vägskydd och ambitiöst gjort. Detaljer är därför värda att diskuteras. Den viktigaste delen i det härvägskyddet är att anslutande vägar skall signaleras - och det är gjort. Bra. Huvudvägens övre kryssignal står perfekt, den nedre bör byta sida och flyttas till andra sidan anslutande väg. Lägg gärna de övre varningsstolparna och fällbommarna parallellt med spåret så blir vägskyddet ännu snyggare.

En märklig detalj är att vsi visar rött sken. Det är fel. Vsi skall visa vitt sken annars måste tåget stanna. Misstänker konfigurationsfel. Kanske är den osynliga klareraren inte ställd som vägskyddssignal.

Summa: Bra gjort Ursus94.

Nisse
Stort tack för dina synpunkter Nils Blid! Det är precis sådan här konstruktiv kritik man vill ha som byggare. Jag satt och tänkte på hur jag skulle placera kryssignalen för den nedre vägen, i fall den skulle stå som du föreslår eller i fall signalen skulle stå där den hamnade på bilden. Men ska nu rätta till placeringen som du föreslår!

Angående Vsi så upptäckte jag detta (att den visar rött) efter att jag hade lagt upp bilderna. När jag kollade upp vad som kunde vara fel upptäckte jag att Vsi inte stod innanför de två osynliga klarerarna. När jag hade flyttat in Vsi så den stod innanför dessa så signalerade även Vsi rätt!

Skickar med en bild som visar ett godståg som rullar igenom Arsta station.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg BHJ El Arsta AEG.jpg (167.1 KB, 275 visningar)