Visa ett inlägg
Gammal 2015-03-25, 23:13   #7
korvtiger
Medlem

Reg.datum: Jan 2008
Standard

Vagnarna som blev tjänstevagnar blev det på 50-60-talet och då hade många av vagnarna fått en ny typ av tak med avskurna takändar som jag saknar ritning på. Dessutom så sattes lanterninfönster igen, och likaså vanliga fönster. Tyvärr så är det dåligt om referensbilder på sådana vagnar och ritningar vet jag knappt om det ens existerar då de nog kunde vara mer eller mindre spontant ombyggda. Som du nog märkt vi det här laget så vill jag alltid att det jag bygger skall vara så likt verkligheten som möjligt, så att bara hitta på något är inget för mig. Dessutom är dessa vagnar långt efter min intressesperiod som är runt 1900-1930, så jag har inget intresse av att lägga ned tid på att bygga tjänstevagnar. Hoppas att du har överseende med detta! Men kanske finns det någon annan forumit som är villig att doppa fingrarna i färgburken?

I övrigt så har jag jobbat lite i skymundan, men jag tänkte posta en liten uppdatering då det är lite dött här på forumet just nu.
Jag har beslutat att DFo är den sista vagnen, så totalt kommer etappen att innehålla 8 vagnar, ABo1/Ao, Bo3, BCo1/BCo3, BFo1, Co1, Co5, CFo1 och DFo1. Jag har sedan sist gjort klart alla extra texturer, samt i princip skrivit klart dokumentationen. Just nu ska jag lägga till funktionalitet för att kunna byta texturer på själva vagnarna, samt skriva lite specialscript för att vissa av vagnarna skall kunna byta belysningstyp beroende på vilken textur man väljer, precis som på ABo3 från förra etappen. Sedan skall allting bara testas lite till och sedan så är det bara att släppa lös vagnarna på era banor!