Citat:
Ursprungligen postat av CGD
Vad tycker ni om RC 1?
Jag undrar om jag verkligen tycker den är så revolutionerande. Utav de banor som kommer med är det bara en rätt tråkig bana som har de nya växlarna och ingen tycks ha bankade kurvor.
Trotts att jag nu har en mycket bättre dator är det fortfarande väldigt trögt att förflytta sig på den engelska banan, specialitet om jag tar upp kartan.
Dessutom tycker ju jag att nu när de ändå är uppe vid Edinburgh har de ju missat en stor tåg attraktion, Forth Bridge. Kanske de senare kommer med banan Edinburgh till Aberdeen.
|
Vilken bana är det som har de nya växlarna? Skulle vilja se hur de tar sig ut...
När det gäller RC1 håller jag med dig, det känns inte som en revolution. Utseendet är inte markant förändrats från TS2010 tycker jag och det var ju främst det man skulle ändra på. Däremot så vill jag säga att iaf på min dator så flyter RC1 betydligt bättre än den förra releasen. Men fortfarande så upplever jag det som att en jämförbar bana skulle gå fortare i TS2010 än i TANE, men jag har inte haft tid att testa det ännu.
De banor som är med har förhållandevis få träd vilket oroar mig för träden på de banor som finns tycks sega ner TANE rejält. Och är det något vi här i Sverige har är träd så om TANE inte kan hantera träd faller det platt enligt min mening. Är det någon som har ett tips på någon rejält skogig bana som finns som man skulle kunna testa i TANE? Den bör mao finnas på DLS så det är enkelt att få tag i den...