Citat:
Ursprungligen postat av CGD
Ta dig en titt på Kickstarter County. Inte är det något man hoppar högt av. Dessutom alla banorna är låsta. Det här blir mitt sista Trainz. Jag som inte är så bra på att bygga banor brukade göra små ändringar på banor jag köpt eller laddat ner men sådant går ju inte längre.
Nu när du har sett det stora växellyftet, vad tycker du?
|
Tja, det är verkligen frågan. Visst var växlarna snyggare. Men hur är prestandan egentligen t.ex? Ingen av banorna har speciellt mycket skog så det är inte relevanta ur svensk synvinkel - hur funkar det med mycket skog?
När det gäller skog så finns tyvärr ett problem också - alla speedtrees som funkade för TS2010 och TS2012 funkar inte längre. Man har bytt motor. Så jättemånga träd kommer att sluta funka och färre kommer att finnas som freeware.
Tråkigt att de inte slängde ut speedtrees när de ändå höll på - såvitt jag vet så kräver det kommersiell dyr mjukvara för att göra sådana och det tar dessutom orimligt mkt tid. Risken är stor att vi kommer att hamna i samma situation som i Railsimulator - man blir tvungen att köpa vissa kommersiella rutter (eller content) för att kunna köra freeware banor pga träd mm.