Ämne: Y2r/y2k
Visa ett inlägg
Gammal 2015-08-04, 18:59   #189
ADDE
Medlem

Reg.datum: Feb 2012
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av granders Visa inlägg
Nej ATC är alltid på.

Vad synd att du inte kunde tyda texten på manualen. Men det går inte att komma ifrån. Låga texturer och låg texturfiltrering orsakar problemet. Samtliga texturer på tåget är högupplösta. Det är trots allt optimerat för att se så realistiskt som möjligt ut vid höga grafikinställningar.
Till frontbelysningen har du ett vrede ovan huvudet som pekar på den iställning du vill ha. Inställningen bekräftas med att motsvarade kombination tänds ovan vredet.

Jag fick väga användarvänlighet mot realism, och valde till 99 procent det senare. Det finns gott om användarvänliga motorvagnar, men den här är 99 procent riktiga varan. Därav att jag bifogade ett virtuellt utdrag från handhavandeboken för att räta lite frågetecken. Det tar ett tag att lära sig behärska den, men när du väl gör det kommer du aldrig vilja sluta köra

Angående dörrmanövreringen var det att antingen ha spelets tråkiga automatiska dörrsystem eller mitt egna som du kan manövrera från manöverpanelen vid dörren. Jag valde det senare. Man får helt enkelt vara med vid dörren varje gång man stannar för resandeutbyte, precis som i verkligheten. Glöm inte efterkontrollen
Hmm, jag får se om jag lyckats bemästra ditt tåg även med ett dåligt grafikkort som jag har...

Angående dörrmodellen, Virtual Railroads, Train Team Berlin & Armstrong Powerhouse m.fl. har tagit fram en lösning där dörrarna inte stängs per automatik efter att passagerarna har klivit på, utan du får stämga dem själv ändå. Jag tror nog att ChrisTrains vet en lösning till detta så du kan kombinera TSs på- och avstigningsfunktion med din dörrsystem... Är den förresten korrekt? brukar ju vara Dør lykke = Dörr stänger annars...

Vill ju inte vara en sådan, men jag undrar om du är på gång med växellodor till motorvagnen? Där är ju Heavyeagle lite före, även om IC3:an fortfarande har begränsade antal växlar att skifta emellan när man kör den... saknar ju det med.

Alex: Tryck på vänster och höger inne i hyttvyn så når du sidorna och dörrarna därigenom.

Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen.

Alla mina downloads på Google Drive kommer att tas bort permament den 31:a agusuti 2024.
ADDE besöker inte forumet just nu   Svara med citat