Citat:
Ursprungligen postat av ADDE
Hmm, jag får se om jag lyckats bemästra ditt tåg även med ett dåligt grafikkort som jag har...
Angående dörrmodellen, Virtual Railroads, Train Team Berlin & Armstrong Powerhouse m.fl. har tagit fram en lösning där dörrarna inte stängs per automatik efter att passagerarna har klivit på, utan du får stämga dem själv ändå. Jag tror nog att ChrisTrains vet en lösning till detta så du kan kombinera TSs på- och avstigningsfunktion med din dörrsystem... Är den förresten korrekt? brukar ju vara Dør lykke = Dörr stänger annars...
Vill ju inte vara en sådan, men jag undrar om du är på gång med växellodor till motorvagnen? Där är ju Heavyeagle lite före, även om IC3:an fortfarande har begränsade antal växlar att skifta emellan när man kör den... saknar ju det med.
Alex: Tryck på vänster och höger inne i hyttvyn så når du sidorna och dörrarna därigenom.
|
Dør lykke stänger dörrarna utan varningsljud. . Start aktiverar ljudet och stop hindrar motorvagnen från att lägga i 4e körläget när dörrarna väl stängts. Det är ingen dörrmanöverpanel, utan en s.k igångsättningspanel. Stop hindrar motorvagnen från att sticka iväg
Jag förstår nog inte vad du menar.. Du skiftar aldrig växel under körning på Y2. Du har ditt kör-bromsreglage med 8 lägen broms varav det 8e aktiverar magnetskensbromsen. Du har även 8 körlägen varav det 8e inte är ett fast läge utan ett s.k kickdown-läge. Det är automatlåda på Y2, så den växlar upp och ner själv beroende på motorvarv och belastning.