Det låter som att N3V har en bugg i API:t. Vad som händer är att man anropar en funktion som byter texture med texture-asseten som en parameter. Men när man vill byta till den första så måste man skicka in null (inget värde) som texture-asset och då skall texturen ersättas med default-texture, dvs den som ligger i vagnens asset. Det är så som det är definierat i API:t enligt:
http://online.ts2009.com/mediaWiki/i...ureReplacement och så funkar det uppenbarligen inte, så antagligen är det en bugg. Den blir förhoppningsvis fixad.
Bläddringen är inte kopplad till detta, så texturen bara byts inte men texture-texten byts som vanligt när man kommer till den första.
Sedan lät dig på dig som att spaningen av texturer inte fungerade, vilket bör vara av samma anledning, om du sparar en vagn med den första texturen (framslumpad, eftersom det inte går att byta till den) så kommer den inte att kunna sättas när du laddar banan och en annan textur väljs. Men om du inte har den första texturen så borde det fungera som det ska. Verkar detta stämma?