Jag skall förtydliga vad som händer när Ra körs. Läs den gröna texten, det kan vara nyckeln.
Utgångspunkten är att banan är tom på lok och vagnar förutom Ra-loket med personvagnar. Jag kör med AI. Jag har identifierat tre stationen med ovanstående felmeddelande. Det kan finns fler.
När tågsättet kommer fram till semaforen skall fler än en vinge visa kör. Så sker inte. Efter två minuter startar tåget av sig självt och går till rätt spår trots att semaforen visar stopp.
Exempelvis Älvsjö. Godståg från Nynäshamn skall ledas in till stationens godstågsspår. Därvid skall stambanans två spår passeras och tre vingar visas på semaforen. Här visas stopp och efter två minuter kör tåget till rätt adress - förbi semaforen som visar stopp.
Kör jag godståget med Rc och har Ra på ingående stambanespår stoppas Rc på ovanstående sätt.
Felet kan lätt avhjälpas genom att ta bort Ra-loket från banan. Då fungerar allt som det ska.
Felmeddelandet om växellyktan följer med i samtliga min banor och påverkar inte växellyktorna.
Nisse
|