Det här är en riktig knepig TANE-historia, omöjlig för mig att reda ut. Eller också en jättebugg.
I samband med att TANE SP 1 kom installerade jag en del av Bengans DEM-kartor; Kristinehamn norrut/västerut. Lade ut fullt med spår – Kristinehamn Inlandsbanan norrut och Kristinehamn del mot Karlstad.
Valde ut en liten bit av Inlandsbanan att experimentera med, lade dit en bergsskärning och lite skog samt körde med SNJ ånglok, modell Lan. Fungerade bra. Bytte lok till ÄF10 och utvidgade experimenterandet med växlar och stationshus. Fungerade bra.
Bytte ut ÄF mot T41 – och då började eländet. När jag skiftade från Surveyor till Driver passade TANE på att ändra kartbilden. Nu hamnade jag i Ölme, en liten station väster om Kristinehamn mot Karlstad. Det går att komma rätt men då fungerar inte loket, troligtvis beroende på att det då inte finns några spår. Har lagt in trackmark och försökt att få Drive to trackmark att fungera. Det gör det inte.
För att visa geografin tog jag screenshots av hela DEM-kartan. Resultatet blev två ljusblåa bilder och inget mer. Dom visar jag inte.
Detta är bara en del av vad jag varit med om under ett stort antal timmar.
Jag tror att N3v inte är särskilt företagssamma när det gäller byggande; det passar inte i affärsstrategin.
Nisse
|