Hej Fredrik!
Tack för detta. Har gjort om det hela och Y7:an blev btydligt lättare.
Så pass mycket så jag kan nog lägga till fler detaljer onm det nu skall vara nödvändigt.
Gjorde om texturen så jag kan måla hela sidan istället för att dela loket på mitten. Vann en hel del på bara det. Var först rädd att texturen skulle bli suddig efter som jag var tvungen att förminska den för att få in den i formatet 512*256 som jag valde till det nya.
Med PhotoFinish som jag använder så blir texturen gärna suddig då man förminsakar fast man får ta sig tid att tvätta rent den om man vill ha skarpa konturer. Litte pill fast det blir bra sedan tycker jag.
Visserligen kostar ju Texturen 512*256 en del fast i det stora hela så kanske det inget gör. Hade två texturer förut på vardera 512*512 pixtlar. Vet inte om det går att ha mindre.
Så satte jag in det nya i Trainz för att glädjas åt resultatet fast det bliv inte så mycket glädje av det. Vet inte om jag installerar Trainz rätt eller om datorn är för dålig. Processorn är på 750 MHZ.
Har DirectX 8.1 Fast skulle kanske ta hem det senaste.
När jag skall installera grunddelen i Trainz från min CD så kommer det upp ett meddelande som ser ut så här
C:\Mina dokument\Fråga.jpg
Kanske kan du ge mig en förklaring till vad det betyder. Har inte det senaste Trainz utan har hämtat uppdates från Auran och sparat dem på Cd: Kanske Skulle jag byta till det andra...?..UTC eller vad det nu heter.
Ha en god dag och hör gärna av dig eller någon annan som vet om mina senaste problem.
Med vänlig hälsning
Kalle Hyllman
KAH
|