Ämne: Tane
Visa ett inlägg
Gammal 2016-03-31, 22:33   #445
Nils Blid
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2009
Ort: Malmö
Inlägg: 2 055
Standard

Det här är en riktig dubbelbottnad fråga, som kan ställa till hur mycket huvudvärk som helst.

Frågan handlar om dels Vägskydd, dels JVS ljussignaler, dels med SignalSource som gemensam nämnare, dels med 2010 och dels med Tane - en nästintill osannolik soppa.

Det är kanske lönt att titta bakåt i tiden.

När det gällde vägskydden använde vi oss sent i tiden av STW:s svs-vägskydd Sen kom Svenolov och Korvtiger med en ny variant i vilkens mastern användes. Namngivningen blev annorlunda.För inte fullt ett par år sedan serverade Svenolov STL-X xxxb3 trackside - ett strömlinjeformat enkelt vägskyddspaket. Fungerar mycket bra - i 2010.

För drygt ett år sedan fick jag i samband med ett manual-uppdrag tillgång till nya JVS-X b3 trackside ljussignaler. Dessförinnan använde vi oss av STW och senare kom en tidig JVS-X-version. Varje signal hade tre möjligheter; L, R och S. S bör ha stått för scenery. Svenolov varnade oss bestämt från att använda S-versionen.

JVS-X b3 trackside fungerar förträffligt ävan om det inte var fullt betatestat och har några mindre fel.

Sen kom Tane och därmed återgång till senery och dess värden, positiva som negativa. För min del innebär det att jag skall bygga en ny bana på gammal plattform; spåren och byggnaderna finns ju, men inget annat.

Hur långt sträcker sig lusten?

Nisse
Nils Blid besöker inte forumet just nu   Svara med citat