Förstår inte, varför dom går att köra hos mig. Egentligen inget stort problem för mig, då jag ändå ska ha dom ihop kopplade, men det känns fel på något vist.
Samma fenomen har jag på alla manövervagnar, att dom går att köra med AI-förare i till Drive to Trackmarker (x). Samma sak med Dm3 mellandel och X31.
På Dm3 mellandel och X31 mellandel, så borde inte dom vara körbara utan manövervagn eller Dm-loket A/B och att det inte borde gå att sätta dit en förare i dessa
Kan sätta ut AI-förare i allt, förutom mellanvagnarna till X9. Så dom två är OK för mig.
Xoa5/X5 kan jag sätta ut AI förare i båda manövervagnarna och i mellanvagnen. Här är båda manövervagnarna körbara, men själva mellanvagnen går inte att köra (Ok, att mellanvagnen inte kan köra utan manövervagn, men ska det gå att sätta ut en förare i den?).
Kan koppla ihop vagnarna med varandra, bortsett från Xoa5/X5. Xoa5/X5 stannar ca:25 meter från mellanvagnen, när den får order att koppla till den, sen är det tvärstopp. Tar jag bort ordern och vill koppla ihop själv via hastighetsvredet. Så går vredet tillbaks till 0 direkt (som det ska, utan ström). Med en massa klickande på vredet, så fick jag manövervagnen att förflytta sig dm för dm till mellan vagnen och när jag väl hade kommit fram och fått dom ihop kopplade, så fungerade dom som dom ska.
Nu är ju frågan, ska det egentligen gå att sätta en förare i mellandelen till Dm3, X31 och mellanvagnen till X5 (finns ju ingen förarplats där) och dom borde ju inte vara körbara utan Dm A/B och manövervagn. Samt att manövervagnarna inte borde vara körbara utan motorvagnen.
Är det verkligen ingen annan, som har detta fenomen?
Det är som sagt, inget större problem för mig. Då jag ändå ska ha dom ihop kopplade. Men om det är som korven skrev, att dom ligger och bromsar emot varandra, så är väl detta inte bra.
.