Angående Germundals fråga:
Ärligt talat: det förstår inte heller jag. Däremot förstår jag att en bana behöver ha vägskydd. Utan vägskydd ingen bana.
Först och främst; dom två pdf-manualerna LAn lagt ut har inneboende grava fel. Dom kan repareras med hjälp av pdf-manualen ”Rätt svenskt vägskydd”. Ska man bygga vägskydd enligt STW:s gamla modell är pdf-filen ”Starthjälp” ett måste. Sen tror jag inte att STW:s vägskydd fungerar särskilt bra med tanke på nya SignalSource. I TANE fungerar inte STW-varianten.
Återstår STL-manualen ”Vägskydd”, som jag gjort 2014. Den tar inte upp den viktiga frågan hur man installerar med de nya STL Scenery-signalerna.. Den kräver också manualen ”Rätt svenskt vägskydd”.
Jag har hållit på med seneray-modellen med hjälp av manualen ”Quick Start Guide” i fyra frusterande dagar. Jag har gett upp. Det bör nämnas att jag i ett brev erbjudit mig att göra en steg-för-steg-manual - förutsatt att jag begriper hur man gör.
Jag tror att Germundal har snubblat över de gamla JVS-X-objekten. Mitt förslag är att han tar bort samtliga JVS-X-filer, installerar vägskyddet enligt STK-sidan plus nya SignalSource. Använd sedan manualerna ”Quick Start Guiude”, STL-vägskydd (fungerar bra frånsett installationen) och ”Rätt sven skt vägskydd”. Som hjälp får du Germundal här ett Lycka till.
Nisse
|