Visa ett inlägg
Gammal 2016-04-25, 14:52   #4
germundal
Medlem

Reg.datum: Feb 2013
Citat:
Ursprungligen postat av Nils Blid Visa inlägg
Angående Germundals fråga:

Ärligt talat: det förstår inte heller jag. Däremot förstår jag att en bana behöver ha vägskydd. Utan vägskydd ingen bana.

Först och främst; dom två pdf-manualerna LAn lagt ut har inneboende grava fel. Dom kan repareras med hjälp av pdf-manualen ”Rätt svenskt vägskydd”. Ska man bygga vägskydd enligt STW:s gamla modell är pdf-filen ”Starthjälp” ett måste. Sen tror jag inte att STW:s vägskydd fungerar särskilt bra med tanke på nya SignalSource. I TANE fungerar inte STW-varianten.

Återstår STL-manualen ”Vägskydd”, som jag gjort 2014. Den tar inte upp den viktiga frågan hur man installerar med de nya STL Scenery-signalerna.. Den kräver också manualen ”Rätt svenskt vägskydd”.

Jag har hållit på med seneray-modellen med hjälp av manualen ”Quick Start Guide” i fyra frusterande dagar. Jag har gett upp. Det bör nämnas att jag i ett brev erbjudit mig att göra en steg-för-steg-manual - förutsatt att jag begriper hur man gör.

Jag tror att Germundal har snubblat över de gamla JVS-X-objekten. Mitt förslag är att han tar bort samtliga JVS-X-filer, installerar vägskyddet enligt STK-sidan plus nya SignalSource. Använd sedan manualerna ”Quick Start Guiude”, STL-vägskydd (fungerar bra frånsett installationen) och ”Rätt sven skt vägskydd”. Som hjälp får du Germundal här ett Lycka till.

Nisse
Tack, får be pappa kolla på det här då jag knappt förstår nånting.
germundal besöker inte forumet just nu   Svara med citat