Visa ett inlägg
Gammal 2016-04-25, 21:05   #10
ADDE
Medlem

Reg.datum: Feb 2012
Standard

Grejen är att allt som du placerar ut är relativt till en startpunkt. Slår du ihop två olika rutter så har du fortfarande en startpunkt som allting är relativt till. Om de har olika koordinater så kan det hända att objekt hamnar på annat stället från den nya rutten då de var relativa till sin egen punkt.

I exemplet London så har alla dessa rutter en och samma punkt som deras objekt är relativa till. På så sätt var det hyffsat enkelt att slå ihop rutterna.

Rutten Frövi-Örebro, som jag bygger vidare mot Arboga just nu har startkoordinater 59.6099, 16.5449, vilket är ungefär i Västerås. Om någon är intresserad av att bygga en bana i Mälardalen & Bergsslagen, i syfte att inkludera detta i ett nätverk av mälardalsbanor, så rekommenderar jag att man ska använda ovan nämnda koordinater, även om det bara är en bana i t.ex. Borlänge-Mora eller något annat. har man andra koordinater så kan det inte slås ihop med min bana - då faller hela min projekt!

Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen.

Alla mina downloads på Google Drive kommer att tas bort permament den 31:a agusuti 2024.
ADDE besöker inte forumet just nu   Svara med citat