Ämne: Thor i Tane
Visa ett inlägg
Gammal 2016-07-23, 23:27   #14
spyfrog
Medlem

Reg.datum: Feb 2008
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tanigardi Visa inlägg

Kul att det finns fler som har gett sig i kast med Donj´s falulok, skillnaden mellan dem och Blj´s nr 5 verkar ju vara försummbar. Skulle också vara att se tendern som du (Spyfrog) har gjort. Var tanken den att göra ett falulok till det avsomnade Donj projektet?

Ritningsmaterial kan man ju inte få för mycket av. Det enda jag har att tillgå är en ganska lågupplöst bild av en ritning från webben.
Håller på och lägger upp en ritning från en bok som jag pga copyright skäl inte kan posta här men jag har PM:at dig länken tanigardi.
Det tar lite tid dock för jag sitter i skogen med ett s.k. 4G modem men det är nog mera 2G över det....

När det gäller ritningen så finns det tyvärr ingen skala på det. Men du kan ju använda diametern på hjulen eller längden eller liknande för att få fram skalan. Jag har använt dessa ritningar som underlag med framgång när jag gjort andra saker till DONJ.

Som du misstänker är det från det avsomnade DONJ projektet. I ärlighetens namn är nog det projektet mera dött än insomnat. Björnl har gått över till skala 1:1. Själv har jag inte riktigt tid eller lust att driva något själv och känner dessutom inget förtroende för den riktning som N3V tagit Trainz - ur min synpunkt är produkten mer eller mindre död om inte det sker stora förändringar.

Jag kan gärna skicka över tendern också men vilket format lämpar sig bäst? Den är gjord i ett obskyrt program som heter Truespace och som är dött som dronten. Jag kan inte exportera till så många program från det och behålla texturer mm. OBJ bör funka men jag vet inte hur det är med texturerna.
När det gäller texturerna så kan du för övrigt inte bygga vidare på dem. De är nämligen till stora delar från 3D Textures och såvitt jag förstår sätter deras nya licenspolicy käppar i hjulen för detta.

///Mvh Mathias
spyfrog besöker inte forumet just nu   Svara med citat