Visa ett inlägg
Gammal 2016-09-12, 08:59   #1
vovven47
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2010
Ort: Yxlan, Norrtälje
Inlägg: 1 338
Standard Efter E så kommer....

E2.

För att förbättra gångegenskaperna och höja hastigheten så kompletterades E loket med en löpaxel.
Dessutom förlängdes ramverket liksom att pannan flyttades fram lite.
Max hastigheten sattes till 70 km/tim. Sammanlagt byggdes 90 E lok om till typ E2.
Ombyggnaderna skedde under åren 1935-1951.
Loken tjästgjorde fram till 1972.
Idag finns många kvar som museilok både i Sverige och utomlands.
Modellerade E2 1122 finns att beses på ett järvägsmuseum (JÅÅJ) och är i fungerande skick.



Lägg märke till solskyddet över fönstret till hyttens framsida. Var väl enda E lok, som hade denna finess.



Vattenförråd 14kbm. Kolförråd 5,2 ton.


Fönster/dörrar öppnas/stängs slumpmässigt.

Det finns endast en TANE version(4.3) till denna lok typ.

Giltiga tangent bords inmatningar eller tryck på avsedd enhet i hytten.









Controlset DCC/Cabin mode understöds endast i TS12 eller TANE:
Gå till Surveyor mode.(Behövs bara göras en gång om du inte redan gjort detta)
Tryck "Main menu"
Under TS12:___________________________Under TANE:
Välj Options__________________________ Välj Settings

och sedan
________________________Control Settings

Gör nu enligt bilden:





Kolla nedan 2 anmärkningar efter att ha laddat ned SJ E2 1122:



1. Det finns nu flera versioner av SJ hytt för tender lok så välj:
Swedish tender loco cabin with outsideview for TS12 or TANE
OBS. Ny version


2. Om du inte redan laddat följande:
Välj kategory STL software under fliken Download och ladda ned de
3 CDP filerna.


Nedladdas från:
http://jocomms.webs.com
vovven47 besöker inte forumet just nu  
Svara med citat