Visa ett inlägg
Gammal 2016-09-25, 19:31   #15
ADDE
Medlem

Reg.datum: Feb 2012
Standard

Jag sökte runt lite på google och hittade en tråd på UKTS:
http://ftp.uktrainsim.com/viewtopic.php?f=361&p=1685005

Här finns ett inlägg där någon har lyckats slå ihop 2 rutter till 50%.

Det är alltså Scenery, DEM, Terrain, men inte Lofts som han har lyckats flytta över.

Det jag fick förklarat för mig är hurdan rutter är uppbyggda i simulatorn, genom att använda sig av "ID-Tiles" (Om du kollar på raden längst ner, till vänster så står det "Tile: +-XXXX +-XXXX Assets: XXX". Så som jag begriper det så är de relativa till den nollpunkt man har skapat)

Processen är megasvårt att göra manuellt, jag vet inte om det finns något program som kan "flytta nollpunkten" automatiskt på det viset. Man behöver alltså gå igenom tusentals filer i varje undermapp för att byta namn på dem och liknande. Sedan har "tracks.bin" ett nyckelroll också.

Jag kan tänka mig ge mig på denna metod för att slå ihop Roa-Hønefoss med Bergensbanan, men det kommer ta evigheter, och då tror jag att TS har nått Roa för länge sedan, vilket gör att det inte finns något hål där idag.

dvs. detta blir ett projekt för sig, kanske det är t.o.m snabbare att bygga banan på nytt i en annan bana?

Men lösningen finns, saknar bara ett program som kan ge sig på detta...

Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen.

Alla mina downloads på Google Drive kommer att tas bort permament den 31:a agusuti 2024.
ADDE besöker inte forumet just nu   Svara med citat