Nu har trafiken i Antberg kommit igång igen efter ombyggnadsarbetena. Det är ganska intensiv trafik nu, eftersom en hel del industrileveranser har blivit försenade i och med arbetena. Det ska väl komma ner till en normal nivå så småningom...
Lite bilder från den första tiden efter ombyggnaden:
Ett nytt stationshus är uppfört som ersättning för det ganska slitna och gamla som stod där förr. Hela bangårdsområdet har flyttat på sig i nordvästlig riktning, så stationshuset står inte riktigt på samma ställe som det gamla.
Vid infarten så har en ny vagnhall uppförts. Det korta T43-tåget står på det anslutningsspåret, vagnhallen syns inte härifrån. Vagnhallen används bara för underhåll av personvagnarna normalt sett, eftersom Antberg är slutstation på den här linjen och underhållet har blivit lite lidande tidigare av att det inte funnits nån vagnhall i den här delen av banan.
Vid lokstationen så finns fortfarande anläggningarna för ånglok kvar, så det är fullt möjligt att fortfarande trafikera banan med ånglok.
Iore trafikerar normalt sett inte den här delen av banan eftersom malmtrafiken finns på andra orter. Men, här är loket ändå på besök i samband med provkörningar.
Ja, Herr Söderman, det var tänkt att LLJ skulle releasas den 8:e mars på Tågsimulatordagen, men det strul med att hitta bekymmret att det inte gick att göra rebuild har tagit massor med tid tyvärr... Jag har iof inte helt släppt hoppet att kunna leverera något den 8:e, men ni får inte hoppas för mycket. Har ytterligare en del reparationsarbete kvar att göra efter reparationen av rutten, så det förutom att det fördröjt mig kraftigt, så har jag tappat 7 tiles också som måste återskapas. Lyckligtvis så är inga vitala tiles tappade, utan det är mest tiles där det är linjesträckningar, så det är ganska hanterbart.
Ja, det är ju inte alls långt kvar till den 8:e, så jag tror nog att jag satsar på att kunna releasa något vettigt lite senare istället för att tokjaga för att releasa något den 8:e. Hoppas ni förstår..
/Mats A
LLJ forum: http://forum.wendel.nu/viewforum.php?f=14