Visa ett inlägg
Gammal 2002-05-25, 01:40   #1
Pson
Medlem

Reg.datum: Sep 2001
Skicka ett meddelande via ICQ till Pson Skicka ett meddelande via MSN till Pson
Standard Monacos Grand Prix 2002...

Hej alla Formel-1 fans!

Nu har vi kommit till den kurviga och korta stadsbanan Monaco!
Som vanligt är Ferrari favoriter till segern eftersom deras
F2002 bil är mycket bra i kurviga sektioner.

McLaren, vad kan dom göra?
David Coulthard hade ju Pole Position förra året med tvingades ligga bakom Enrique Bernoldi halva loppet eftersom hans bil inte startade innan formationsvarvet. McLaren bilen passar också Monacos kurviga sektioner och detta kan bli en öppen kamp. Frågan är dock hur Kimi Räikkonen kommer klara av denna svåra bana i ett så "bra" stall. Nog har han press på sig Finländaren.

Vart är Williams?
Ja vi har inte sett några Williams bilar på pallen de senaste åren 2000 och 2001 vad jag kan minnas. Har Ferrari och McLaren ett övertag på Monacos gator i och med att BMW inte kan utnyttja alla 900 Hk?

Trulli imponerar...
Jarno Trulli i Renault var vid något tränings pass nu i Torsdags allra snabbast. Eftersom Renault bilen aldrig tävlat på Monaco innan så kanske dom kan överraska. Glöm inte den duktiga Jenson Button som är mycket duktig på att ratta en Formel-1 racer.

Eddie Irvine trea förra året...
Kan ett blödande Jaguar ta ytterligare en pallplats på Monaco i år?
Förra året körde ju Eddie in på en hedrande tredje plats efter en perfekt helg från både honom och Jaguar.

Kvalet 13.00 på TV4, Lördag...

Jag tror de första tre platserna kommer tas av Ferrari och McLaren bilarna. Jag tippar följande:

1. M. Schumacher
2. R. Barrichello
3. D. Coulthard
4. J. Trulli

Sen får vi se hur loppet blir...Jag vet inte riktigt ännu...men på Monacos gator kan ju allting hända, till exempel är Giancarlo Fischella en fisk på att köra i Monaco. Satt han i en Ferrai skulle han ha stora chanser att vinna...

Vad tror ni?

Tack för ordet!

Med vänliga hälsningar:

X2000 - Sveriges stora stolthet, ända in på 2000-talet.
Pson besöker inte forumet just nu