Vid uppdatering av tavelpaketet så skulle det kunna införlivas två tavlor till som saknas, dels en Förvarningstavla (stor gul romb med pilen ner), en väsentlig del i ATC-systemet som jag håller på med och sedan den berömda lilla runda svart/vita tavlan med betydelsen "försignalering" eller tillsammans med en O-tavla "orientering för huvudsignal", den verkar ju redan finnas hos Nisse?!
Angående kilometertavlorna så fick jag en idé!
Mellan kilometertavlorna så sitter det små tavlor/stolpar var tvåhundrade meter, istället för att man skulle göra en tavla som man kan ändra, så görs det en spline som läggs ut från kilometertavlan till den önskade punkten och "metertavlorna" skapas automatiskt på korrekt avstånd (2, 4, 8). Undrar vad som sker om kilometern är mycket över 1000m, sätter man ut 10, 12 osv också? Det måste jag forska i...
Jag är säker på att med LAn:s kunskaper så är detta gjort innan detta är iväg skickat!

Detta är ju bara en detalj och inget viktigt, men Povel har ju rätt...
EDIT:
Efter lite efterforskning både skriftligt och i verkligheten så skulle ett önskemål vara att kilometertavlan följer föreskrifterna och har sin placering 2,2-2,5 meter över rök som normalvärde.
Däremot så kan jag inte hitta informationen (som jag vet att jag har läst) om 200-meters tavlornas krav. Men utanför mig så är de inte enhetligt förekommande och är säkert så att de blir skadade och försummade vid spårbyten och dylika jobb och då inte ersätts. Tavlan är ca 120x140x25mm och har ett jämnt entals-nummer på ena sidan som är vänd mot spåret. Placeringen på dessa är i höjd med rök! Det förekommer bara ental på tavlan. Ska försöka ta kort på den äldre varianten lite senare.
Den nya tavlan ser ut så här:
7000142_1.jpg
160x160mm
Och när jag ändå håller på:
Förvarningstavlan
7036600_1.jpg
645x645mm
Tilläggstavla försignalering
7055310_1.jpg
diameter 365mm
mvh
Håkan