Visa ett inlägg
Gammal 2003-03-01, 00:39   #9
Pson
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Linköping, , Sweden.
Inlägg: 2 663
Skicka ett meddelande via ICQ till Pson Skicka ett meddelande via MSN till Pson
Standard

Hej!

Självfallet tycker alla som de vill.

Jag kan dock hålla med om att det saknas en mittstång på C20, absolut.

Däremot är det väl bara bra med en varnings signal när dörrarna går igen, eller hur? Och fastar någon i dörrarna så är det väl så att föraren skall få stopp på tåget innan personen slår i skyddsgallret längst bort på perrongen. Då spelar det väl ingen roll hur fort man kan öppna dörrarna?

Det är ju också bra med information om vart tåget befinner sig. För de som exempelvis är turister kan ju inte så mycket om tunnelbanan och vid vilken station de skall kliva av vid.

Det känns ju också mycket bättre med en längre vagn. Det ger som sagt lite mera trygghet känner i alla fall jag.

Sedan att vagnen är mycket tystare är ju också skönt, eller?

Det finns både för och nackdelar, men fördelarna överväger ju stort.

Bara vad jag tycker. Och kom inte och säg att jag inte åkt tillräckligt tunnelbana för att uttala mig. Jag har nog åkt 10 timmar totalt med både C20 och de äldre vagnarna. Den tiden räcker för att skaffa sig synpunkter m.m.



Med vänlig hälsning:
Pson

http://www.tagbilder.com
Pson besöker inte forumet just nu