Visa ett inlägg
Gammal 2003-03-01, 01:10   #25
Richard
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2002
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 549
Skicka ett meddelande via MSN till Richard
Standard

Jag som person föredrar hällre Cx vangnarna än C20 men det är vad jag tycker.
Jag säger inte att C20 borde bort snarar tvärt om C20 får gärna vara kvar men hälre på dom linjerna där dom kommer till användning.
Så här skule jag vilja att trafiken skule se ut.
Jag tror nämligen att trafiken skule fungera bätre så här än vad den gör idag.

T.ex.
Gröna linjen:
Två vangnars C20 tåg vid Halv låg trafik t.ex Helger.
8 vangnars Cx tåg vid hög trafik.
4 vangnars Cx tåg låg trafik t.ex kvälstid.
Tre vangnars C20 tåg under hög trafik på helger.
Deta pga stora svängningar i resande mängd under dygnen.
Men även pga att i en C20 så används endast ca 90% av resande utrymet
medans i en Cx vangn använder folk 100% av resande utrymet vilket gör att vangnarna inte upllevs som trånga och över fulla som C20 gör på dena linje.

Röda linjen:
Alltid C20 pga att röda linjen har en stabil resande mängd under störe delen av dygnet vilket gör att tre vangnars C20 lämpar sig bra.

Blå linjen:
Linje 10:
8 vangnars Cx tåg på linje 10 till Hjulsta under högtrafik.
två vangnars C20 tåg under övriga trafik tider.
(möjligtvis 4 vangnars Cx tåg på helg kvällar)
Linje 11:
C20 tre vangnssät under arbets dagar (ej rusning)
två vangnars C20 sätt under helger och kvällar.
10 vangnars Cx tåg under hög trafik.



Richard besöker inte forumet just nu