Hej!
Trainz för Mac finns i tre versioner:
- Trainz simulator 2010 (först hette den bara Trainz simulator Mac vill jag minnas) och bygger på (är samma?) version som 2009/2010 för pc
- Trainz simulator 2, som bygger på (är samma?) version som 2012 för pc
- T:ANE som (vad jag förstått) är samma som PC versionen med några Mac-specifika beteenden/funktioner som är fel eller ignorerade.
Trainz x 3.jpg
"Allt" som jag har laddat in i T:ANE som ska fungera har fungerat och jag har inte upptäckt några skillnader med de fel som rapporteras (och som sedan snabbt fixas) med vad jag upplever i Mac versionen av T:ANE.
Problemet är dock att de saker som är utav äldre snitt och som inte är "Tanezade" kan inte vi Mac-användare fixa eftersom de hjälpprogram som finns endast är för windows datorer. Med det sagt så finns det flera "fixare" (ingen nämnd ingen glömd) här som gör det jobbet med den äran och förtjänar allt beröm de får!!
Jag skulle också rekommendera dig att köpa T:ANE versionen, jag köpte min version för ungefär ett år sedan med 75% rabatt på Macgamestore, dock är det bara standard versionen, men man kommer långt med bara den, köpte dock till deluxe-banorna rabatterat senare på simulator central.
Ibland kan det också vara en bra idé att göra en database-repair om man har installerat många objekt, och också att gör submit på de objekt som man inte vill ska vara "open för edit" först.
Kul med fler som kör Trainz på Mac!!
mvh
Håkan
https://blomsson4073.se/index.html