Visa ett inlägg
Gammal 2017-05-05, 08:42   #21
vovven47
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2010
Ort: Yxlan, Norrtälje
Inlägg: 1 345
Standard

Tack för era svar.

"Bomeländet" löste sig genom att fibbla med ringsträckan. I min dumhet
så trodde jag denna parameter endast gällde då man låter vägskyddet styras av en signal.

STH på huvudbanan Torup - Smålandsstenar satt till 70 km/t. Stämmer bra med verkligheten i jämförelse med HNJ tidtabell från 1930.
60 km/t gäller Torup - Hyltebruk liksom Landeryd - Falköping. Testat Torup - Hyltebruk och det såg bra ut.
Kinnared - Ätran har jag läst nånstans att hastigheten var så låg som 40 km/t......

Ett problem med hastighets skyltar och Snabbvagnen:
Hur gjorde man?
Snabbvagnen gick ju I 110 km/t, en hisklig fart på den tiden. HNJ hade ju problem att ställa in vissa elektriska enheter till denna hastighet,
liksom grindvakterna.......
Negligerade Snabbvagnen eventuella hastighets skyltar utefter linjen????
Eller hade de en egen tabell inne I hytten?
Eller saknades hastighets skyltar utefter banan?
Eller linjekännedom räckte?

Senast redigerad av vovven47 den 2017-05-05 klockan 08:45.
vovven47 besöker inte forumet just nu   Svara med citat