Visa ett inlägg
Gammal 2017-05-17, 17:22   #9
benkegbg
Medlem

Reg.datum: Feb 2005
Standard

Hej!

Jag hänger på tråden och hoppas någon kan ge svar på en enkel (?) fråga.
Att sätta ut de nyare signalerna (typ moderna) JVS Hsi, JVS Fsi och så vidare, tror jag att jag klarar av.
Jag sätter ut en Osynlig master och länkar den till den visuella signalen. Kallar den Osynliga mastern för exvis Bst vx13 och signalen för (Bst vx13).
Det har fungerat fint men plötsligt så har alltsammans kraschat. En ilsken röd lus syns i nedre högra hörnet och listan på vad den varnar för är mycket lång.

Min fråga, som kanske är orsaken till det hela, är: I vilket lager ska jag arbeta? Route-lagret eller Sessions-lagret?

Jag har hela tiden jobbar i Route-lagret och det har blivit sparat som "Default" session. Men ett tag så ändrade jag faktiskt på namnet och sparade det som "Bensland session".

Senare startade jag från "Edit session" istället för "Edit route" och jobbade vidare där. Plötsligt kom jag på att jag faktiskt jobbar i session-lagret och då sammanfogade (merge) jag sessions-lagret med route-lagret. Gjorde jag fel i och med att göra så?

Nu visar signalerna alla färger och saknar stationsbeteckning mm på plåten. Mastrarna har svart plåt i botten, där signalens namn fanns tidigare. Vsi-signalerna har inget ljus alls, varken vitt eller rött.

Så vad gör jag för fel?
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Screenshot 2017-05-16 19.28.jpg (154.1 KB, 61 visningar)