Testar SP2 med HNJ DEM banan och det flyter på mycket bra. Inga frysta bilder eller disk krascher hittills.
Signaler(semaforer och skivförsignaler) och vägskydd fungerar finfint!!!
Dock fortsätter jag testandet och har även provat ett av mina icke släppta ånglok, E10-an. Bilden visar loket passerande Brännögårds hållplats på dess väg till Kinnared:
Är ju inte historiskt korrekt eftersom jag inte tror att E10 lok nånsin har trafikerat f.d. HNJ banorna. Däremot gick ett flertal S1 lok på banorna under 50-talet.
Är relativt nöjd med E10 testet, men har hittat en bug i TANE SP2 avseende Driver kommandona "get off train" och "move to train".
Trots detta så skall jag försöka göra E10-an leverans klar för nedladdning inom en inte alltför avlägsen framtid.....????
Har skickat nedan bug rapport till N3v:
"
When you activate "get off train" driver face is replaced with ?-mark and the driver in the cabin is gone. This
is OK.
When you later want to activate "Move to Train", the ?-mark is replaced with the face of the driver, but the driver in the
cabin will not show up again. However you can drive, but there is no driver in the cabin!
I have tested this with the diesel ATSF SD45 (As well as others locos).
NB
This feature was working in SP1!
"
Konsekvensen av ovan fel för mina ånglok vid "ställa av/på" funktionen blir att förare saknas efter att kommandot "ställa på" exekverats.
Fick emellertid snabbt svar från N3v att detta redan hade noterats och skall rättas till enligt prioriterings order.
Så låt oss hoppas på en snabb affär!!!