Nu är alla animationer på plats förutom omkastaren och fyren. Fyren utförs vad jag förstått enl. Auran's metod. Omkastarens animation har jag däremot lite funderingar kring. Själva omkastarskruven animeras ju med 75+1+75 frames från full back, dessutom så roterar ju själva skruven åtskilliga varv från ändlägena. Så min fundering gäller ju hur själva omkastarmuttern skall animeras, det blir ju en "linjär" animering men bör ju innebära att den skall animeras med ett mycket större antal frames än omkastarskruven om visarens läge skall stämma med aktuell fyllning.
snip_20170803132310.jpg
Lite fler funderingar.
Har animerat höger främre dörr med sitt handtag, med avsevärt fler frames än dess fönster. Detta för att handtaget skall kunna fällas ned och upp utan att det ser ut som handtaget går rakt genom hyttväggen. Måste fönstret vara animerat med samma antal frames som dörren?
I configen till B-lokets hytt's mesh-table så står bara "att-parent" när det förekommer ett mesh som vars parent är ett annat mesh, varför ? (hoppas svammlet var begripligt

)
Mvh!
Åke