Oj, spännande!
Har uppenbarligen inte testat detta på så långa banor. Min WNJ bana sträcker sig hittills bara 19 km, så jag är inte riktigt där än.
Jag har inga gränser på sökdistansen till
första tavlan, däremot ska jag begränsa sökningen till föregående tavla till 3000 m. (Dock verkar den hitta föregående tavla även om den står längre bort än så nu när jag testar)
Detta måste vara någon hårdkodat maxdistans i den sökalgoritm som finns att använda. Det står dock ingenting om det i någon dokumentation någonstans vad jag hittat. Var tvungen att testa själv, så jag byggde världens största kvadratiska spiral och mycket riktigt så upplever jag samma beteende. För mig är det maximala avståndet som går att mäta exakt 25568 meter. Kan inte komma på något som skulle ge anledning till att exakt detta avstånd skulle vara max, hade varit mer logiskt om det vore 25600 exakt, vilket är 256 * 100, där 256 är en tvåpotens. (Datorer gillar tvåpotenser, varför tal som 16, 32, 64 eller 512, 1024, 2048 etc. ofta förekommer i datorsammanhang)
Som tur är lade jag till att den visar km-talet på den tavla den hittade, så man inte blir lurad. Så ni får väl se det som lite hjärngympa att addera kilometer med meter.
Tack för att du uppmärksammade det i alla fall!