Citat:
quote:Ser att folk verkar gilla Marias Pass. Själv röstade jag på Northeast Corridor, då jag tycker att Marias Pass är alltför "långtråkig" om ni förstår vad jag menar. Kan bero på att jag ej gillar att köra godsaktiviteter, vad vet jag...?
|
Det finns ju många anledningar varför man föredrar en linje framför en annan. Själv tillhör jag dem som röstade för MP. Godstågsaktiviteter är roliga för att godståget är mera svårbemästrat, plus att växling kommer in som en naturlig del - speciellt när man gör egna aktiviteter. MP har dessutom enkelspårssträckor (alltså går aktiviteterna att få lite mera varierade, det är mera intressant med möten som kräver timing).
Långkörningar går också att få till - hela arbetsdagar faktiskt!
Nackdelen är att aktiviterna man gör själv tar lååång tid att testa, testmöjligheterna i editorn är begränsade.
MP har också det roliga tillägget att ha en sidolinje!
Inget för den som nödvändigtvis vill ha höghastighet, men MSTS är en simulation, inget actionspel!
Sedan gillar jag Hisatsu Line också, därför att körningen påminner lite om en svensk Y1-linje med stopp vid småhållplatser. Också här blir mötena intressanta.
Tokyo-Hakone är tråkig för att tågen har "alldeles för bra" acceleration och retardation - som att köra bil! På samma sätt blev jag besviken när jag körde Gölsdorfloket i Österrike - tåget stannar alldeles för lätt, det känns inte realistiskt. Settle-Carlisle har sitt evigt enahanda landskap, dubbelspår hela vägen och slutar i ett ingenting i andra änden - gäsp! NE Corridor är rolig att växla om med, om man känner att man behöver fart ibland.
Hoppas på en svensk linje med verklighetsförebild någon gång, om den så bara blir en mil lång...

Jolin